29 oktober 2008

De Ocean Victory is de Quest onder de boten



Vandaag scheen de zon veelvuldig en leek het mij het juiste moment om nog weer een keer de Afsluitdijk over te gaan naar Gaasterland. Eerst de band van gistermiddag even verwisselen en plakken en dan omkleden en op weg. Toen ik alles uit de fiets had om de banden weer netjes op te bergen zag ik toevallig dat de verloopnippel van mijn hd-pomp er niet in zat, overal zoeken in de Quest maar nergens te zien, zou hij nog op het achterwiel van Kees kunnen zitten, vorige week donderdag heb ik zijn band nog opgepompt, wie weet, straks maar even een mailtje naar Kees en dan hoor ik wel een keer zijn reactie. Uit voorzorg heb ik de standaard handpomp, die geleverd wordt bij de Quest maar meegenomen, zonder nippel gaat het niet en als ik toevallig wel lek zou raken dan sta je erg beroerd langs de Afsluitdijk als je een lege band niet kan op pompen. Rond 9 uur ben ik vertrokken en in een fris ochtend zonnetje was het heerlijk fietsen, op de Afsluitdijk had ik de wind mee dus dat gaf nog wat extra snelheid, maar of de duivel er mee speelt, de snelheid kon ik niet moeiteloos vasthouden, resultaat, een lekke rechtervoorband en dan merk je wat een simpele hd-pomp van Halfords waard is, met de “oude” meegeleverde pomp ging het wel, maar echt op 7 atm. kreeg ik hem niet, dat heb ik later thuis aangevuld van ruim 4 naar 7 atm. In Makkum lag de boot nu buiten bij de scheepswerf van De Vries, niet dat zo iets echt bijzonder is maar ik ben wel gestopt om wat foto’s te maken vooral omdat zo’n “sloep” meer als 200 miljoen € kost en dat mijn schoonzoon hier al een aantal jaren op en bij aan het werk is. Het ziet er ook allemaal zeer gelikt uit. Wim gaat ook nog een bootje aanschaffen vertelde hij laatst, zou die ook zo iets zoeken ? In Oudemirdum was het weer net als altijd gezellig en na koffie kletsen en een broodje ben ik weer naar Middenmeer vertrokken. Thuis gekomen zag ik meteen dat er bezoek was geweest, tussen de schuifdeur zat een kaartje met de volgende tekst. “Beste Pé, sorry, 1 extra Groeten Kees” dit is echt ongelofelijk Kees van Hattem is na mijn mailtje over de verloopnippel al aan de deur geweest en heeft er meteen 2 gebracht terwijl ik niet eens weet of het nippeltje wel op zijn wiel is achtergebleven. Ik heb meteen de andere pomp weer in de fiets gedaan, “Kees bedankt” ik kan als het nodig is weer naar 7 atm. zonder moeite.

Geen opmerkingen: