21 oktober 2008

Agriport en het wegennet in de polder.



Vanmorgen viel de beloofde regen veelvuldig en af en toe wat minder maar op een bepaald moment gaf de buienradar aan dat het ergste voorbij was, inderdaad het werd droog en zelfs de zon kwam af en toe even kijken. Omdat ik bepaalde afspraken had gemaakt zou ik vandaag weer op tijd thuis zijn om in elk geval alles klaar te hebben voor mijn gasten van vandaag. Dat is uiteraard prima gelukt, gewoon je rondje wat aan passen en je bent altijd op tijd thuis. Enkele dagen geleden reed ik via de “oude” nieuwe route vanaf Middenmeer richting Hoorn enz. , die route maakte in de Flevoweg net voor het kassengebied van Agriport 1 een bocht naar links om vervolgens uit te komen op het Wagenpad en dan met een lus over het kanaal om weer in zuidelijke richting op Lambertschaag af te gaan en vervolgens richting Hoorn enz. zoals te zien op het ene kaartje. Op het andere kaartje is te zien hoe het vandaag de dag ook mogelijk is, het nieuwste viaduct is open gesteld en maakt in de eerste bocht naar rechts de mogelijkheid om over het kanaal te gaan en beneden linksaf en na een paar honderd meter rechtsaf over het nieuwe fietspad, waarbij men uitkomt tegenover de grasdrogerij van Wil Hartog, daar oversteken (goed opletten) en langs de grasdrogerij parallel aan de A7 richting Hoorn een snellere route als de “oude”, de lus kan lang niet op volle snelheid worden genomen en bovendien heb ik al vele keren ervaren dat vrachtwagenchauffeurs en niet te vergeten tractorbestuurders nogal erg veel de binnenbochten nemen en dan is het gat naar de berm zelfs erg smal om te ontkomen aan de grote dikke banden die dan erg duidelijk in je gezichtsveld verschijnen. Het ritje van vanmiddag was maar iets van 56 km meen ik waarmee het totaal nu op 34.041 km staat.

Geen opmerkingen: