16 oktober 2008

"Het regent bijna nooit" en dat is waar.


Weer of geen weer, gewoon gaan. Nee dat was voor mij vanmorgen geen punt van overwegen, het was mooi weer. Eerst met de auto naar de garage, heel simpel een lamp vervangen, nou ja zo simpel was dat nou ook weer niet. Gisteravond toen ik de auto binnen ging zetten kwam ik er achter dat links voor geen groot gedimd licht gaf dus was mijn idee, morgen eerst de lamp even vervangen. Zo gezegd zo gedaan, een reserve lamp uit het doosje en dan je zelf in een soort 3 dubbele bocht leggen om bij het hoekje te komen waar alles in en op en door elkaar zit. Na lang prutsen was ik zover dat alles weer dicht kon, de lamp aanzetten en weer geen groot gedimd licht, wel net als bij de vorige lamp groot licht. Dan maar naar de garage want dan is er meer aan de hand, daar aangekomen werd er simpel vastgesteld dat de lamp die ik vervangen had het zelfde defect had als de eerste dus binnen een paar minuten zat er een echte nieuwe lamp in en was dat euvel verholpen. Thuis gekomen had ik het plan opgevat om even met de fiets naar familie in Zwaag te gaan omdat hun oudste zoon, die in Afrika woont, jarig was en ze binnen een paar dagen daar heen gaan. Dus even een prettige vakantie wensen en dan weer door naar ……….. we zien wel dat hangt helemaal af van het weer. Vanuit Zwaag ben ik naar Zwaagdijk gereden en vervolgens langs Wognum naar de Grote Zomerdijk waar ik wat erg lang moest stoppen voor een betonmixer die nogal veel ruimte nodig had om zijn vracht te lossen. Na dit oponthoud kon ik weer door en ben via allerlei omwegen op weggetjes terecht gekomen waar ik al jaren niet meer was geweest. Na 89 km zat het er weer op en kon alles weer in de was, meest opmerkelijk voor deze rit was wel het feit dat het bijna nooit regent, het is werkelijk een bijna geheel droge rit geweest en toch is het op sommige plaatsen noodweer geweest met hagel en stortregen.

Geen opmerkingen: