01 oktober 2008

Verregende ronde


Tussen de buien door, zo zou ik dit stukje kunnen noemen was het niet dat ik eigenlijk van te voren wist waar ik aan begon. Vanmorgen wel 10 keer gekeken of het al een klein beetje acceptabel was om in de Quest te stappen maar steeds kwamen er weer nieuwe buien die soms wel erg veel water afgaven. Eindelijk leek het mij wel geschikt om een klein rondje te maken, een foto-CD wegbrengen naar Zwaag van de afgelopen vakantie en dan misschien nog een klein rondje eraan vast maken. Nou dat laatste was wel een erg klein extraatje, als ik meteen weer terug was gegaan via de zelfde weg dan kwam ik misschien op 45 km en nu werden het er net 10 meer. Het was af en toe slecht langs de weg vooral tijdens buien als de wind van opzij kwam moest ik wel een beetje extra opletten om op de juiste koers te blijven maar nergens gaf het echt problemen en toen ik thuis kwam zag ik dat het gemiddelde toch nog boven de 33km was gekomen dus mag ik aannemen dat de conditie nog redelijk is en niet te veel te lijden heeft gehad van een weekje niet fietsen., ik was er ook niet bang voor, in de zomer is het meestal zo’n 4 weken dat ik niet in (fiets)beweging ben en dan gaat het daarna ook weer als een “speer”. Opvallend voor vandaag was dat ik niet één andere fietser tegen ben gekomen, de scholen hadden nog niets losgelaten en dat fietst toch wel veiliger, de “oordopjes” dragende jeugd is vaak een gevaar op de fietspaden en wegen.

Geen opmerkingen: