09 oktober 2008

Zon zee en nog wat.





Komt het voorjaar echt terug in oktober, je zou het haast gaan geloven als je het weer van vandaag ziet. Echt een dag van zon , zee en nog wat, dat nog wat is voor mij dus een rondje fietsen en dan voor een groot deel langs de zee. Vertrokken van Middenmeer richting Slootdorp en zo door via de “Korte Afsluitdijk” en de Balgweg naar Den Helder, het was min of meer druk op de Zeepromenade met fietsers en wandelaars, wat wil je ook met zulk schitterend weer, geen zuchtje wind en volop zon. Iets voorbij de vuurtoren “Lange Jaap” bij Huisduinen ga ik zoals gewoonlijk weer linksaf omhoog en dan rechtsaf door de duinen naar Groote Keeten en Callantsoog. Bij deze draai naar links lag aardig wat zand maar het meeste was toch al opgeruimd door de instanties, echter goed 1 km verder moest ik uit de fiets omdat daar nog een behoorlijke zandbank op het fietspad lag. Waar de fietsers met normale 28” wielen afstapten en gingen lopen had ik met mijn kleinere wielen geen schijn van kans dus ben ik op tijd gestopt en heb de Quest handmatig over deze hindernis heen geholpen. Het was echt opvallend zoveel mensen als er nog rond fietsten en liepen met kleine kinderen, mogelijk heeft een bepaalde natie extra vrije dagen in het leven geroepen om van dit mooie weer te kunnen genieten. Mijn ritje ging overal voorspoedig en na verloop van tijd reed ik zo ongemerkt via Schoorl, langs de molen, naar de grote weg. Daar ben ik rechtsaf gegaan richting Alkmaar en ben bij de Koedijkervlotbrug naar de andere kant van het kanaal gegaan voor de laatste 30 km naar huis waar ik na 115 km uit de fiets ben gestapt na het totaal ook nog eventjes te hebben bekeken dat nu op 33.427 km staat.

Geen opmerkingen: