04 augustus 2009

"Alleenheerser" mijn naam is gefrustreerde automobilist.

Hoe moeilijk is het voor een automobilist als hij niet kan passeren omdat er een Quest voor hem over de weg gaat. Ik heb zoiets vandaag weer eens ervaren, ik was bijna op de plaats van bestemming, Oudemirdum in dit geval, toen een hevig claxonerende en naar het fietspad wijzende meneer mij terecht dacht te wijzen. Ik stak ook mijn hand op en inderdaad , hij stopte en begon meteen te vertellen met stemverheffing dat ik op het fietspad moest met dat stomme ding. “Meneer” zei ik, “Ik denk dat U de verkeersregels niet goed kent, ik mag n.l. gebruik maken van de weg waar U ook op mag rijden”. Er volgde toen een hele discussie waarbij hij steeds maar bleef beweren dat hij heel goed wist waar hij ’t over had, toen ik hem vertelde dat ik dacht dat het meest irritante voor hem was dat hij niet kon passeren terwijl ik volop door kon rijden was de maat vol en ging zijn middenvinger omhoog en adviseerde mij nogmaals om maar naar het fietspad te gaan. Het is af en toe frustrerend dat sommige automobilisten echt denken dat ze met een auto het alleenrecht hebben op de weg en dat soms op een onsympathieke manier duidelijk proberen te maken aan de overige weggebruikers. Als ik in de namiddag weer huiswaarts ga zal ik uit eigen veiligheid door Oudemirdum en Rijs weer gebruik maken van de weg en niet van het fietspad want daar heb ik al een paar keer geluk gehad omdat men naar of van een in/uitrit wel op de weg let maar niet op het fietspad.

Geen opmerkingen: