25 augustus 2009

Regenachtig


Ietsje ander weer vergeleken bij maandag, vanmorgen vroeg, zo rond een uur of half 7 was het nog zonnig maar in de loop van de morgen werd het steeds somberder. Ondanks dat ben ik toch nog even weg geweest, eerst een paar huishoudelijke klusjes en daarna omkleden om op verjaardagsvisite te gaan. Niet in een net pak met alle toeters en bellen maar gewoon lekker in mijn fietsoutfit. Mijn zus in Obdam kreeg vandaag weer een hoger waarderingscijfer, of ze er gelukkig mee is, net als alle vrouwen voelen ze zich snel te oud dus geen uitzondering. Onderweg naar Obdam kreeg ik de eerste flinke bui op mijn kop en dat betekende even stoppen onder een hele grote boom maar toen die ook begon door te lekken heb ik toch de kap maar gepakt en die er overheen geplaatst. Na een paar kilometer was alles weer normaal en kon de kap weer weg want daar is het nu nog te warm voor. Maar iets verder begon het weer flink te regenen en ben ik maar door gegaan. Na koffie en gebak en later wat frisdrank ben ik weer opgestapt en ben toen nog maar even naar Zuidoostbeemster gereden. Voor ik daar was ben ik onder het viaduct van de A7 op de Rijperweg gaan schuilen voor een enorme bui, het leek niet meer te stoppen maar gelukkig in een “regenvrij” moment ben ik in een soort sprint naar mijn vriendin gereden en kon me daar omkleden in mijn reserve kleding die ik altijd mee heb. Toen het eindelijk weer droog was heb ik alle “moed” verzameld en ben richting huis gegaan, het bleef droog tot ik helemaal binnen was, op de Cultuurweg, die weer open is voor fietsers, ben ik gestopt om een foto te maken, één lange sprintbaan waar maar zelden motorvoertuigen rijden. Thuis gekomen zag ik dat ik een rondje had gemaakt van 87 km door de “kop” van de provincie, als je al van de kop kan spreken, meer het oostelijke middendeel.

Geen opmerkingen: