12 april 2010

Als een ritje uit de hand loopt.




Als een ritje uit de hand loopt kan het soms grote gevolgen hebben In mijn geval liep het wel een beetje uit de hand maar had alleen tot gevolg dat het standaard ritje heen en terug via dezelfde route nu een rondje IJsselmeer is geworden. Omdat op maandag mijn dochter meestal vrij is ga ik dus nog weleens op maandag richting Oudemirdum en zo ook vandaag. Ik wil nooit van te voren bellen want dan zou ze soms thuis blijven of het werk zo regelen dat ze thuis is en dat wil ik niet, laat ze d’r eigen gang maar gaan en als ik dan toevallig langs kom is het altijd prima. Vanmorgen was ik tot op een kilometer of 3 a 4 voor Oudemirdum toen ik via “de mobiel” even informeerde waar ze uithing, ze was ver van huis met haar schoonzus aan het paardrijden en niet direct in de buurt van de auto om meteen weer thuis te zijn. “Wat jammer nou, ik had niet gerekend dat je vandaag langs zou komen”, ik heb gezegd dat het helemaal geen probleem is dan fiets ik gewoon verder en ga meteen even rondje om het IJsselmeer. Dus zo ging mijn rit via Oudemirdum naar Lemmer en dan via Emmeloord door de Noordoostpolder op de Ketelbrug af, daar onderdoor en langs de windmolens in één “rechte” lijn naar de brug bij Lelystad. Het ging allemaal als een “speer” en de rit over de dijk naar Enkhuizen gaf ondanks de stevige tegenwind totaal geen problemen. Om kwart voor 3 was ik weer thuis en zag dat door een paar afwijkingen in de normale route wegens omleidingen dat er 206 km op de teller stond en het gemiddelde op 32,9 km p/u was blijven hangen.

Geen opmerkingen: