14 april 2010

Kleren maken de man, 't is maar dat je het weet.



Eerst Kees bellen en informeren of hij al een bepaalde route in z’n dagplanning heeft, al wat ik hoor is de beltoon maar geen personen die op nemen, dan maar z’n mobiele nummer, daar krijg ik wel een stem : “ U bent verbonden met ……” nou dan is het duidelijk, hij slaapt waarschijnlijk nog. Dan maar alleen op pad, gaat ook prima. De globale route begint in Middenmeer en vervolgens naar Medemblik dan de dijk volgen via Onderdijk, Wervershoof en Andijk naar Enkhuizen. In Enkhuizen bij de haven werd ik aangesproken door een Belgisch echtpaar, “Meneer mag ik ene foto van U maken met Uw voertuig” zoiets kan en mag altijd. Het duurde even voordat alles in stelling was want zo vertelde meneer op z’n Vlaams, “Mijn toestel is reeds meer dan “tachetig” jaren oud, ik ben namelijk verzamelaar van oude fototoestellen” En verder rammelde meneer. “Het wordt een schoon beeld met dat oude gebouw op den achtergrond en de mooie kleur van Uw voertuig en Uw tenue is een passende creatie” Zo zie je maar kleren maken de man. De camera van de man werd na zijn diensten weer in elkaar gevouwen en in de platte passende tas opgeborgen en nu maar hopen dat het “plaatje” er ook nog goed uitkomt. Na Enkhuizen heb ik maar geen poging ondernomen om verder via de dijk naar Hoorn te gaan omdat mooie wegen en fietspaden mijn voorkeur hebben en ze voorlopig nog bezig zijn langs de dijk. Bij Hoorn aangekomen heb je, mede door de dijkwerkzaamheden, nog steeds een omleiding voor fietsers door de stad die toch vrij vlot is te nemen. Aan de andere kant van de stad heb ik de IJsselmeerdijk weer gevolgd tot aan Etersheim, alles nog met de wind in de rug. Via Etersheim naar Oosthuizen, de brug over en door een stukje Beemster rechtsaf over de Purmerenderweg richting Beets. Hier over het smalle dijkje naar Oudendijk en vervolgens linksom naar Avenhorn en De Goorn. Het laatste stukje loopt dan via Zandwerven en De Langereis naar de Wieringermeer waar ik na 104 km weer veilig ben binnen “gelopen”.

Geen opmerkingen: