16 april 2010

"Mama, La Banana"




Zomaar een ritje op vrijdag, donderdag niet gefietst omdat er een kleinzoon jarig was in Friesland en daar zijn we samen heen geweest met de auto en nu min of meer ter compensatie op vrijdag gefietst. Nou zo ligt het in werkelijkheid niet, dat er gecompenseerd moet worden, het kwam toevallig zo. Vanmiddag zo tegen half 2 was ik zo ver dat alles weer reisvaardig kon worden genoemd. En als Tiny dan amper een half uur weg is ga ik meteen weer richting Zuidoostbeemster zo blijft een mens fit. Het reed bijzonder vlot omdat ik alles met een flinke rugwind kon afleggen en met een gemiddelde van 36,7 km p/u stond ik in de “Zuidoost” , weer een keer lekker doorkarren. Na een bakkie koffie ben ik weer opgestapt en heb mijn weg naar huis weer afgelegd met de bekende omwegen. Deze keer meende ik in Edam linksaf te gaan om bij de IJsselmeerdijk te komen maar omdat er nogal wat verkeer in beide richtingen voorbij reed ben ik iets te ver doorgereden en zat toen zomaar weer in Volendam, dan maar over “de dijk” en dan zie ik wel hoe druk het daar is. Door Volendam, waar volop auto’s heen en weer “racen”, voel ik me minder veilig als op “de dijk”. Het viel allemaal best mee, kalm aan en geregeld op de claxon drukken en je komt automatisch aan de andere kant waar geen kop meer is te zien en waar de snelheid weer flink opgevoerd kon worden. Op de “de Dijk” in Volendam hoor je geregeld opmerkingen die betrekking hebben op de fiets, één ervan was duidelijk, een kinderstemmetje hoorde ik roepen “Mama, La Banana” en mama ging meteen volop in “front” in mijn rijbaan staan om te fotograferen. Ondanks de tegenwind zat ik toch regelmatig boven de 35 km zag ik wel en hele stukken nog flink wat sneller zonder me bijzonder in te spannen. Bij thuiskomst was mijn kleding amper nat dus een bewijs dat het zeker niet te hard is gegaan. De teller gaf toch weer 104 km aan waarmee het totaal nu op 2.092 km is gekomen.

Geen opmerkingen: