10 april 2010

Waar blijft Kees?




De verkeerde dijk, of gewoon een misverstand. Omdat mijn vriendin vanmiddag een 75 jarig jubileum van de “meidenclub” oftewel de “Vrouwen van Nu” te vieren had, kreeg ik de gelegenheid om nog een extra rondje te fietsen. Omdat ik op Kees zijn blog had gelezen dat hij vrijdag naar Friesland ging en zaterdag in de namiddag weer terug, leek dat voor mij de juiste weg om hem tegemoet te rijden en aan het einde van de dijk bij Zurich kan ik dan altijd nog even bellen en horen waar hij ongeveer uithangt. Zo rond 1 uur ging ik van huis en voordat ik de deur achter me dicht deed heb ik eerst Kees mobiel proberen te bellen, helaas het zelfde waar Wim ook vaak over klaagt, hij heeft hem weer eens op de “spaarbrander” of gewoon niet aan gezet. Toen ik door het Robbenoordbos heen was en bijna bij de sluizen van Den Oever reed leek het mij verstandig om nog een keer te proberen, waarachtig hij gaat over en even later heb ik Kees aan de lijn. “Waar zit je ongeveer” was mijn vraag “Bij Checkpoint Charly” kreeg ik als antwoord, toen de locatie nader werd omschreven bleek Kees op de dijk Lelystad - Enkhuizen te rijden, dus ik zat gewoon verkeerd. Bij de oprit naar de sluizen ben ik meteen linksaf gegaan over de haven en zo naar de buitenkant om langs het Wad in westelijke richting te fietsen. Als laatste “nederzetting” op Wieringen passeerde ik Noordburen ongeveer 4 huizen, in één van die onderkomens is ook nog een soort museum waar altijd koffie en koek wordt verzorgd en tegen de muur van deze stolp stond de oude fiets van Joop Fransen, een vroegere kleermaker uit Schagen die jaren op Wieringen heeft gewoond, volgens de beheerder van het “museum”, die naar buiten kwam, is de man inmiddels al 93 jaar en weer terug gegaan naar zijn vroegere woonplaats Schagen, deze fiets heb ik een tiental jaren geleden van hem overgenomen, zodoende staat hij nu hier. Op het vervolg van mijn ritje kwam ik door Anna Paulowna en ’t Zand onderweg nog even een enorm groot veld mini-narcissen op een plaatje geklikt en zo mijn rondje afgemaakt wat thuis gekomen net 70 km was geworden.

Geen opmerkingen: