28 september 2010

Een rondje met Kees




Vandaag was het dan eindelijk weer zo ver, geen regen , wel zwaar bewolkt maar in het noorden van Noord-Holland geen mist of ander verkeersveiligheid belemmerende situaties. Mijn eerste idee was een rondje over Zuidoostbeemster en dan eerst even langs Kees in Heerhugowaard maar het liep weer eens helemaal anders. Onderweg moest ik in de Wieringermeer van het fietspad af en naar de parallelweg langs de Alkmaarseweg, oorzaak, bomen langs het fietspad snoeien met groot materiaal. Toen ik eenmaal in “De Waard” reed kwamen er nog even een paar spatjes op het scherm van de Quest anders had ik het niet gevoeld maar nu zag ik het. Toen ik bij Kees zijn onderkomen was gearriveerd bleek de “vogel” gevlogen, Marian vertelde dat hij voor een klein rondje weg was maar waarheen had ze geen idee van. Er werd me nog wel koffie aangeboden met versgebakken koek erbij maar omdat ik de rug al nat had leek het me beter om door te rijden en Kees even mobiel te bellen en horen waar hij ongeveer uit zou hangen. De mobiel werd vrij snel opgenomen voor Kees zijn doen en toen vertelde hij mij dat hij even langs De Woude ging en of ik daar ook kwam. Dus meteen door naar De Woude waar Kees de pont al voor mij had afgerekend, bedankt nog Kees, en toen naar Wim die met zijn Marian aan tafel zat en als eerste gast Kees achter de koffie had. Marian zorgde meteen dat ik ook niets tekort kwam en zo kletsten we een poosje over één en ander maar vooral Wim was vol van zijn ervaringen in en om Giessen. “Beekmans” ja inderdaad Marcel is een paar keer rakelings aan de dood ontsnapt door onverantwoorde capriolen tijdens afdalingen en bij kruisingen en ook Jan Geel heeft een “wereld ervaring” opgedaan terwijl Wim zelf ook de nodige averij opliep met de ingewanden, al met al weer vele verhalen die op de diverse blogs zullen worden beschreven. Na vertrek vanaf De Woude zijn we samen via wat dijken en dorpen naar respectievelijk Heerhugowaard en Middenmeer gereden waar voor mij het rondje na 91 km aan een einde is gekomen.

Geen opmerkingen: