27 september 2010

Hij komt vandaag niet van "stal"




Het zit er gewoon niet in vandaag, lang had ik de hoop dat het wel goed zou komen maar het is ondertussen al bijna half 3 en het regent nog steeds. Het gaat niet hard maar als brildrager zonder ruitenwissers is zo’n miezerige motregen (lees rotregen) net de oorzaak van (weer) een dag niet fietsen. Een voordeel is wel dat je met dit soort dagen weer eens meer tijd besteed aan kleine klusjes. Zo kwam ik gisteravond thuis en bij het openen van de deur naar het schuurtje hield ik de deurkruk in mijn hand en die kon ik dus vanmorgen rustig vernieuwen door even een soort gelijke op te halen bij Fixet hier op het dorp. Vervolgens zat ik een tijd achter de pc en kreeg links en rechts wat telefoontjes, leuke en minder leuke, maar dat hoort bij het leven zeggen we dan maar. Op een bepaald moment had ik het idee dat het droog was en begon ik me al een beetje voor te bereiden op een mogelijk ritje, helaas bij nadere controle bleek het nog net als uren geleden, gewoon miezerige motregen. De accu’s van de Quest had ik vorige week uit de fiets genomen en gisteravond meteen nog volledig opgeladen, ook dat is klaar en bij het terug plaatsen in de Quest en de tweede als reserve in de tas keek ik zo van achter in het “Wonder op wielen” als leek zou je haast denken dat je voor het besturen en bedienen van alle knoppen en handels een cursus zou moeten volgen maar als één van de velen kan ik een ieder verzekeren dat het uiterst simpel en efficiënt te bedienen is. Maar helaas hij komt vandaag niet van “stal” en zal dwars over in de garage blijven staan. Dus nu maar hopen op morgen, het komt vast wel weer goed.

Geen opmerkingen: