07 september 2010

Is het probleem met het kettingwiel opgelost ?




Omdat het vandaag tot nu toe alleen maar regent ga je op zoek naar “nuttige dingen” , één van die nuttige dingen is de oorzaak proberen te achterhalen waarom sinds de eerste vernieuwing van de o-ring ze steeds maar breken na zo’n 80 tot 120 km. Hoe moet je dan te werk gaan, na wat zoeken kwam ik op het idee om eens te kijken of onze “geluids of stiltegoeroe” Wim er een bepaalde visie op heeft. Tijdens mijn zoektocht kwam ik op een verhaal van Wim van 8 mei 2010 wat over het kettingwiel ging, in het verhaal geeft Wim aan dat hij het een klusje vindt voor meerdere handen omdat het nogal ver af werken is maar ik moet eerlijk zeggen ik vervang ondertussen veel sneller het o-ringetje als b.v. een band verwisselen. Ik vond er niet een aanwijzing die mij van dienst kon zijn, maar, na het vergroten van de foto waarop het gemonteerde kettingwiel staat viel mij één ding op wat bij mij anders was. De kabel die naast het kettingwiel op afstand wordt gehouden door een aan-gelaste strip zit bij Wim links en bij mij rechts, mogelijk is dit gewijzigd bij de eerste vervanging samen met Kees in “De Waard” Zou dit het euvel zijn, te meer omdat het vanaf die vervanging steeds mis ging, meteen naar de garage en de zaak veranderen, binnen een paar minuten is dit geregeld met de lange inbussleutel een klein stukje los draaien en verder met de hand uitdraaien vervolgens naar de andere kant, de goot meteen even reinigen en de zaak weer plaatsen maar nu de kabel naar de andere kant. Het is nu hopen dat het weer opknapt en er weer een stukje weggetrapt kan worden boven de, pakweg 150 km en dan maar hopen dat het probleem hiermee de wereld uit is.

Geen opmerkingen: