05 oktober 2010

"Mam, mam een kano"




Het kan gewoon niet op, “alle” dagen mooi weer, nou ja , op die enkeling na. Misschien is het morgen alweer een beetje minder maar dit hebben we in elk geval al weer binnen. Ik had me al een tijdje voorgenomen om bij Tiny het bordes enz. weer een keer met de hogedrukreiniger schoon te spuiten, de tegels worden gewoon weer zwart en dat is geen gezicht. De zon scheen en het lijkt een geweldige dag te worden, buiten Middenmeer ben ik even gestopt om een foto te maken tegen de zon in, het ziet er redelijk uit maar is niet echt bijzonder. Vanmorgen dus op tijd richting Zuidoostbeemster, om 5 over 8 ging ik van start en na 40 km was ik daar pas om 20 over 9, ik had me niet gerealiseerd dat het rond die tijd, schooltijd is en dat de verkeerslessen nog steeds niet op de juiste manier worden nageleefd, slingeren, 3 of zelfs 4 jongelui naast elkaar en niet opzij gaan, oordoppen in of muziek die veel te hard staat, geen richting aangeven en ga zo maar door. Dus met een kwetsbare en kostbare Quest doe je vanzelf wel voorzichtig vooral omdat ik weet dat Kees een keer met zijn Mango een scholier in de “bekleding had hangen”. Maar goed ik was na Wognum verlost van dit soort wegmisbruikers en kon daarna weer lekker doortrappen. Tiny had de koffie al klaar en na een bakkie en even omkleden ben ik begonnen, slang uitrollen hogedrukreiniger installeren en aansluiten en toen eerst even een foto maken van het eerste stukje achter de garage dan kan ik straks misschien het verschil zien. Tegen tienen ging de eerste waterstraal over de tegels en rond half 2 was alles achter de rug. Daar tussendoor hebben we uiteraard ook nog iets gegeten en gedronken, vervolgens opruimen en weer even een foto maken, het verschil is goed te zien dus het is nuttig geweest zullen we maar zeggen. Nadat ik weer in een andere outfit was omgetoverd hebben we nog een cappuccino gedaan waarna ik de thuisreis weer heb aanvaard door met een omweg richting Middenmeer te gaan. In het dorpje Ursem was net de school uit en daar hoorde ik een kleuter roepen “Mam, mam, kijk een kano”, dit is voor mij weer een “nieuwe” zo kom je met nogal wat verschillende voertuigen in “aanraking” en bleef de teller vandaag op 92 km staan.

Geen opmerkingen: