06 oktober 2010

"Nieuwste versie"




Niet te vroeg juichen maar de eerste ervaringen zijn zonder meer goed, na vorige week woensdag op de Afsluitdijk weer een keer geconfronteerd te zijn met een o-ring, die via de derailleur een goed heen komen probeerde te vinden en daardoor tot direct ingrijpen heeft geleid, heb ik zoals toen vermeld direct via Velomobiel een vervanger besteld. De vervanger van Alligt, een “steunwiel” met tandwiel en twee o-ringen in één, lijkt goed te werken. Dit type wordt al door meerdere Quest-rijders beproefd zowel in Friesland als in Noord-Holland en lijkt goede resultaten te geven. Maandagmorgen was de eerste “klus” het vervangen van het standaardwiel door de toegezonden nieuwste versie. De eerste twee ritjes die ik er mee heb gemaakt verliepen zonder klachten en het lijkt er op dat het nu echt goed zal blijven. Ik moet er nog wel bij vermelden dat ik van het opvulpijpje dat over het asje is geschoven ongeveer 5 mm heb afgehaald om zo de mogelijkheid te creëren dat het steunwiel iets met de ketting mee kan schuiven om zo goed mogelijk het midden te houden. De aanpassing is geweest bij 9.627 km op de teller en zodra er veranderingen zijn zal ik dat proberen aan te geven. Misschien kom ik vandaag nog terug met een aanvullend verslag van deze dag maar dan moet het wel droog zijn.

Geen opmerkingen: