26 oktober 2010

MOM "race"




Simpel Middenmeer-Oostzaan-Middenmeer.
Vandaag werd een vervolg op gister-namiddag, ik was toen naar Oostzaan gereden om wat spullen bij elkaar te zetten die afgevoerd konden worden i.v.m. de verhuizing van familie van het ene adres naar het andere in de zelfde straat, het lijkt dan allemaal simpel maar er is nogal wat een keren heen en weer gereden in de afgelopen dagen. Vandaag dus niet met de auto maar met de fiets, heel simpel om hier en daar een gaatje te boren en dan te voorzien van een plug en schroef zodat er iets aan kon worden bevestigd en ook nog wat zaagwerk waardoor het mogelijk werd om de kasten wat meer ‘stapel’ vermogen te bieden omdat er extra planken bij zijn gekomen. Vanmorgen eerst nog een klusje thuis afwerken en daarna dus omkleden en richting Oostzaan. Van de zon was eerst wel sprake maar die is sinds de eerste signalering achter de wolken verdwenen en kwam ook niet meer te voorschijn. Het ritje heen meende ik te maken via het hele dorp Oostzaan maar na hooguit 2 km stond ik vast met nog velen voor mij, sloot onderhoud plus baggerwerk en daardoor wegblokkades, ik ben na klein 10 minuten te hebben gewacht omgekeerd en ben via het Twiske op mijn doel afgegaan. De ontvangst was allerhartelijkst, mijn vriendin was er ook dus dan begrijp je het wel waarom de ontvangst zo uitbundig was. Ik heb wel iets gedaan, maar niet echt veel, het schoot niet op, ’t zal wel aan mij hebben gelegen of ergens anders aan maar het was niet anders. Er kwamen ook nog een paar mannen van het telefoonbedrijf, na allerlei beloften van KPN dat afgelopen vrijdag alles geregeld zou zijn bleek het na komst van de monteur pas gedeeltelijk in orde te zijn, de rest o.a. internet zal nog een paar dagen op zich laten wachten. Tegen half 3 ben ik weer richting Middenmeer gegaan en ben toen nog rondje door en langs het Twiske gegaan, dat is en blijft een mooi gebied. Dus op naar huis waar ik na 112 km ben binnen gekomen zonder regen of ander naar “gespuis” gewoon een lekker dagje in de buitenlucht waarbij er ergens een maximum is genoteerd van 57 km.

Geen opmerkingen: