03 juli 2012

Buurtrondje




Ik ben weer binnen, het was niet ver vandaag maar toch nog 81 km, eerst naar Bovenkarspel vervolgens naar Westwoud en verder rond naar Zwaagdijk en via Medemblik weer op huis af. Allemaal familiebezoek, van de één naar de ander en toevallig waren ze allemaal thuis, is ook wel eens anders. Veel was er niet te beleven onderweg, wel een meneer in Medemblik die ik voor de tweede keer passeerde omdat hij een kortere weg had genomen, zijn opmerking was zeer terecht, “Man, wat ga je hard met dat ding” klopt, vergeleken bij een vouwfiets met kleine wielen en dan trappen alsof je hoogbejaard bent dan gaat alles veel te hard, vooral een Quest met een flinke “doortrapper” erin, niet van dat benauwde. Op de Kagerbos in Wervershoof werd ik nog weer eens herinnerd aan het feit dat ik fietser ben en gebruik mag maken van de weg, allemaal van die betweters die er eigen verkeersregels op na houden door te remmen als ze je net gepasseerd zijn en met grote armgebaren naar het fietspad wijzen. Wat mij wel is opgevallen zo wel gisteren als vandaag, er zijn weinig vakantiefietsers hier in de regio maar ook op de Afsluitdijk gisteren kwam ik niemand tegen. Of het is nog te vroeg of de temperaturen spelen een rol, ik weet het niet. Buiten de polder langs de Zwaagdijk viel er een trekker erg uit de toon, ik dacht dat het land overal nat was door de vele neerslag maar dit beeld gaf juist het tegenovergestelde weer, één grote stofwolk met daar achter een trekker. In de Wieringermeer zag ik meer vertrouwde beelden, bloeiende aardappelpercelen en ik moet eerlijk toegeven, ik vind dit een mooi gezicht.

Geen opmerkingen: