30 juli 2012

Piet en Ben de Jong uit Afrika in de Quest







Is het nou Afrikaner-boys in Holland of Hollandse jongens uit Afrika in Holland, ’t maakt allemaal niks uit, het zijn gewoon Piet en Ben de Jong uit Afrika die bij opa en oma logeren en deze week weer naar hun vader, Piet de Jong en moeder Carla Laan vertrekken samen met nog 2 neven die ook iets van het Afrikaanse willen proeven. Ik was vanmorgen even op pad om in Zwaag bij familie langs te gaan en daar trof ik de “mannen” uit Afrika waarvan de jongste Ben, al heel gauw bij oma kwam vragen “Wat is dat gele ding daar op het pad” “Let maar eens op” zei oma , “Straks kunnen jullie zien dat het een fiets is die heel snel kan gaan” en als het eenmaal zo ver is moeten de mannen er allebei even in plaats nemen en zijn misschien wel de eerste “African boys” die in een Quest zitten. Na de koffie ben ik weer richting huis gegaan met een vertrouwde afwijking in de kortste route, thuis gekomen zag ik dat het 79 km was geworden. Via Bobeldijk richting Avenhorn en Schermerhorn naar Alkmaar en vanaf dat punt echt naar Middenmeer sturen om het rondje niet te groot te laten worden. Langs de Alkmaarseweg reed het super over het fietspad en keek ik er vreemd van op dat de bus van de lijndienst maar zo langzaam voorbij kwam, er is daar momenteel een snelheidsbeperking van kracht en dat is 50 km, ik bleek op dat moment 46 km te rijden over het fietspad. De parallelweg, waar ik liever zou rijden, is in onderhoud om passeerstroken aan te leggen voor de landbouwvoertuigen. Op nog geen kilometer van huis kwam mij de rood-witte Quest van George Krug tegemoet, George is 18 mei geopereerd aan een dubbele hernia en probeert weer af en toe een klein rondje met de Quest wat hem zeker goed bevalt. Voorzichtig meer kilometers maken en dan weer echt van de partij zijn is zijn streven. Hij ging richting Heerhugowaard om Kees van Hattem langs te gaan. Wel of niet thuis ik zal wel zien maar anders heb ik in elk geval een leuk ritje gehad.



Geen opmerkingen: