19 juli 2012

Uitwaaien en gedachten verzetten




Je bedenkt af en toe eens iets om deze dag over te slaan maar dat lukt “gelukkig” niet, het zou te gek zijn als iedereen zomaar een dag of dagen zou kunnen overslaan dan wordt het een chaos. Deze dag herinnert mij aan 8 jaar geleden alweer, verder ga ik hier niet op in maar familie en kennissen weten waar het over gaat. Ik wilde vandaag een tijdje alleen zijn en ben langs het noordelijkste stukje van Wieringen gaan fietsen zo dicht mogelijk langs ’t Wad rijden en lekker uitwaaien want wind stond er genoeg. Eerst was ik van plan om de koers wat meer naar het zuiden te verplaatsen maar de buienradar liet zien dat daar meer onheil was te verwachten dus dan maar een stukje om “De Noord” via Slootdorp en de “Den Oeverseweg” door een stukje Robbenoordbos naar Wieringen . Langs ’t Wad stormde het pittig en daarbij begon het ook nog even te regenen waardoor het nog erger leek. Aan de andere kant van het eiland linksom en voor mijn gevoel maar een rondje Wieringen maken. Het laatste stuk ben ik via een route door het Robbenoordbos gereden waar we een paar jaar geleden met de fietstocht van het Noordhollandsdagblad ook langs kwamen en waar we uitleg kregen over de natuur en de dieren die er voorkwamen. Het was voor vandaag een beetje een “huis tuin en keuken rondje” wat na 62 km zijn einde heeft gevonden in Middenmeer

Geen opmerkingen: