20 november 2012

Eén dag uitstel





Het is weer een keer zo ver geweest, retourtje Oudemirdum, maandag was ik dat al van plan maar door de mist, ging dat ook met recht, “de mist in”. Voor vandaag was alles weer gunstig om even op en neer te gaan en dat is gelukt. Van start iets voor 9 uur en vanmiddag rond 3 uur was ik weer thuis. Op de heenreis ben ik gestopt bij de Stevinsluizen op het begin van de Afsluitdijk en heb een foto gemaakt van de zon die er even doorkwam, ik had echt het idee die zien we vandaag niet meer terug, maar achteraf is het meegevallen, tot aan Oudemirdum bleef hij echt weg maar toen ik weer naar huis ging om 10 voor 1 was hij volop aanwezig. Het was een gewoon ritje zonder een speciale “missie”, wel was ik nieuwsgierig naar de mobiliteit van Bianca na haar knieoperatie, “ ’t gaat maar het houd nog niet over” daar is alles meegezegd, maar het komt allemaal weer goed. Ik heb stilletjes weleens gedacht dat we onze kinderen niet zo goed hebben “afgeleverd” voor wat betreft knieën, de oudste, Gerard,  heeft ook al een halve nieuwe knie en nu de jongste, Bianca, had vroeger al eens iets met haar rechter knie en nu haar linker weer, dus echt constructie fouten zullen we maar zeggen. Op de rit naar huis kwam ik verschillende keren langs “rustgebieden” waar het vol zat met ganzen die elke keer als dat “gele ding” langs gaat opvliegen. Overigens ging het heen en terug op de Afsluitdijk niet echt prettig, de wind die over het IJsselmeer kwam, dwars op de fiets en dat fietst extra zwaar maar thuis gekomen zag ik dat het gemiddelde van 32,3 km p/u nog acceptabel is voor een 72 jarige dus niet zeuren en volgende keer is het vast weer anders over dezelfde 160 km..

Geen opmerkingen: