12 november 2012

Was dit nou een schapentoilet ?






November is al weer aardig op weg naar de helft en vandaag leek het wel voorjaar, volop zon en weinig of geen wolken in de lucht, wat een prachtige dag. Misschien komt het ook wel omdat we al een lange periode matig tot slecht weer hebben gehad wat wel is te zien hier in de polder en ook er buiten, op de landerijen, plassen en diepe wielsporen waar de trekkers hebben gereden. Maar vandaag was het top om zo te zeggen. Uiteraard ga ik met zulk weer een stukje trappen en de “gele auto” daar is de Quest ook al meerdere keren voor uitgemaakt. Zo zei laatst een jochie van een jaar of 7 à 8 “Kijk, een gele trapauto van de kermis”. Nou dan voel je, je bijna beledigd, ’t is toch geen kermisattractie zo’n mooie Quest. Maar goed het ging over vandaag, ik had nog een boodschap bedacht om naar de Zuidoost te rijden en zo ging ik van start om een minuut of 10 voor 11, als ik een beetje doorrij en niet te veel verkeershinder tegenkom dan ben ik net om 12 uur daar waar ik heen wil. Inderdaad het is helemaal gelukt, de boodschap doen, een broodje naar binnen werken en dan weer weg, om kwart voor 1 gaat Tiny naar de tennisbaan. Eenmaal in de fiets draaide ik het pad af maar heb eerst nog even een foto gemaakt van de “rode beuk” een boom met “geschiedenis” voor kenners. Na een goeie kilometer rijd ik langs het Noordhollands kanaal richting Spijkerboor en Oost en West Graftdijk. Vervolgens langs Driehuizen en iets daarvoor zag ik het of hem staan. Ik dacht meteen aan de opmerking die ik al vaak gehoord heb, “Zie je wel genoeg in dat ding” zelfs dit zag ik. Een heus “schapentoilet” alleen vraag ik mij af of die beesten er wel gebruik van maken, toch leuk bedacht door de agrariër die er wel meer van zal weten. Ook in Groot-Schermer valt dit beeld van kunstenaar Nic Jonk altijd op, enorm imposant. Toen ik later weer verder was gereden richting “De Waard” enz. draaide er een molen op volle toeren en een moment bedacht ik om daar een keer een stukje film van te maken en op mijn blog te plaatsen, maar amper had ik het toestel te pakken toen de wieken één twee drie heel langzaam begonnen te draaien en een paar tellen later was het over en uit, hij stond stil in misschien wel de vreugde stand, ik weet het niet. Thuis gekomen bleek dat het totaal weer was verhoogd met 95 km.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Het was misschien een geste van de boer om in "hoge" nood verkerende fietsers tegemoet te komen?
Goed gezien trouwens, valt niet zo erg op tussen al die witte schapen.

Groeten, Adri.