14 november 2012

Even banden halen






Je moet het pakken als het kan, het kon vandaag, op en neer naar Dronten voor een paar reserve buitenbanden voor de voorwielen. Ik heb laatst de twee buitenbanden voor vervangen en had geen reserve meer dus als het een keer zo uit zal komen haal ik wel weer een stel nieuwe en vandaag was het een uitgelezen dag om even op en neer te gaan. Ik was zo rond 9 uur van start gegaan en was nog geen 10 km van huis toen ik staande werd gehouden, zo heet dat geloof ik in vaktermen, politie, het was mijn zoon die terug kwam vanaf Dronten waar hij zijn zoon met een vriend naar een school had gebracht voor één of andere “opleidingsdag” “En waar heb je hem gebracht” vroeg ik, “Naar de Wisentweg nr.13” dus de weg waar ik straks langs zal gaan rijden..Gerard kwam uit de nachtdienst en had dus eerst de ”mannen” weggebracht naar Dronten. Op het begin van de dijk vanaf Enkhuizen naar Lelystad zag ik dat het mogelijk straks zonnig zal worden, stoppen en een foto maken net als een aantal kilometers verder waar het fietspad over de dijk heen gaat om langs het water verder te gaan. Tot aan Lelystad gaat alles zeer voorspoedig en via het vaste pad over het parkeerterrein bij “Bataviastad” naar de z.g. “Sluisbrug” en dan via de buitenkant binnen de kortste keren naar Dronten, dacht ik. Mooi niet het Zoompad is voor een deel afgesloten dus een stukje omleiding door Lelystad en daar wordt de gemiddelde mens niet blij van, ik ook niet want die borden-plaatsers fietsen meestal niet en dan interesseert hun de plaats van de borden ook niet. Binnen de kortste keren is het mis, zoeken en draaien en tot slot gelukkig weer een begaanbaar pad om op de vaste route te komen. Via de Runderweg en de Wisentweg ben ik snel in Dronten waar het redelijk druk lijkt, mensen die komen proefrijden en volop montagewerk aan een aantal divers gekleurde nieuwe fietsen. Theo helpt me aan de banden en een paar lagertjes en ik ben weer klaar voor de terugreis. Er is ondertussen nog iemand binnengekomen met een Quest die mij vraagt of de helm die ik draag zo’n snowboard/skihelm is, inderdaad dat kon ik bevestigen en of ik hem ook al had uitgeprobeerd met een botsing, ’t moet niet gekker worden. De rit naar huis ging weer via dezelfde weg en gaf nergens problemen, omrijden was nu niet meer zoeken en ging prima. Nog wel even een foto gemaakt van een ploegende landbouwer met een enorme serie ploegen op een rijtje, als je bedenkt dat men vroeger alles met de hand ging spitten, later ploegen met een paard toen met de trekker en nu staat er geen maat meer op. Bij thuiskomst was de zon nog steeds niet present maar toch was het een leuk ritje van vandaag, 163 km volgens de teller.

1 opmerking:

Quezzzt zei

Als je nagaat dat mijn Quest gepland staat om over 3 dagen afgeleverd te worden, het erop lijkt dat dat een Quest in aanbouw is en overige af te leveren VM's op de orderlijst geen gele Quest zijn heb je mogelijk een de eerste foto gemaakt van mijn Quest ! ;-)