09 januari 2013

Buurtrit van 60 km







Het is nog niet zo ver maar het lijkt er een heel klein beetje op dat er mogelijk nog een Quest in de familie zal “verschijnen”, neef Ruud is geïnteresseerd in zo’n wonderlijk voertuig, wie weet, als het meer vorm krijgt zal ik daar zeker melding van maken. Het was vandaag een valse start, regen , regen en nog eens regen er schijnt geen eind aan te komen, maar gelukkig na de middag kwam er toch een droge periode volgens de buienradar en zo ben ik kort na de middag van huis gegaan om een rondje weg te trappen. Eerst naar Ben en Riet in Wervershoof en vervolgens via Zwaagdijk richting Wognum. Op het stuk naar de Zomerdijk kwam me een driewieler tegemoet, netjes met een vlaggetje en daar heb ik toen meteen maar een foto van gemaakt, de mevrouw vroeg of ik een praatje wilde maken en uiteraard had ik daar alle tijd voor. Het was mevr.Keesom uit Wognum die dank zei haar driewieler nog naar buiten kon en zo nog wat van de wereld kon meenemen ondanks dat ze, zoals ze vertelde, half verlamd was. Ik heb de hele Zomerdijk afgereden en ben aan het eind rechtsaf gegaan naar de z.g. Lage Hoek waardoor ik richting de Langreis kon gaan en zo de kortste weg naar huis weer te pakken had. Op de Langereis moest ik even heel rustig aan doen en gezien de situatie doe je dat ook wel want een Quest is geen duikboot en als ik door zou zijn gegaan zou het daar weleens heel dichtbij zijn gekomen. Om te passeren moest ik even later, toen er iets meer ruimte was, heel voorzichtig langs het randje en kon zo de laatste kilometers naar huis volmaken waar er precies 60 km bij het totaal waren “bijgeschreven”.

Geen opmerkingen: