18 januari 2013

IJspret is soms leuk



Hoe staat het met mijn schaatsbehoeften, nou ik moet eerlijk zeggen die behoefte is sterk bekoeld nadat Tiny vorig schaatsseizoen iets te hard onderuit is gegaan en daarbij haar pols had gebroken. En daarbij komt nog een ervaring van zo’n 60 jaar geleden waarbij  2 dorpsgenoten de dood hebben gevonden door onder het ijs te verdwijnen op niet geheel betrouwbaar ijs. Een rondje fietsen zie ik nog steeds als een prima alternatief om de bloedsomloop opgang te houden. In Friesland, de provincie waar mijn jongste dochter Bianca woont, is iedereen nog steeds helemaal weg van alle mogelijkheden om de schaatsen op te pakken en ergens waar maar half de mogelijkheid bestaat om te schaatsen dit ook helemaal waar te maken. Ook mijn dochter is een beetje “besmet” met een sportvirus en omdat ze in Friesland woont hoort daar ook schaatsen bij, als het half kan gaat ze helemaal. Vanmorgen belde ze en vertelde dat ze om half 10 opgehaald zou worden door één van haar vriendinnen om weer te gaan naar de z.g. Fugelhoeke een water vlak bij de Morra en nu met de wetenschap dat het betrouwbaar is, gister was het voor beide dames nog een beetje zoeken naar veilige stukken omdat er hier en daar nog “maagdelijk” ijs voor hen lag. Ik heb haar wel gevraagd a.u.b. uit te kijken waar ze mee bezig was.

Geen opmerkingen: