16 januari 2013

Natuur in de omgeving







Hemels weertje vandaag, alles wat het leven aangenaam maakt zal ik maar zeggen. Vanmorgen wel even slikken omdat ik dacht dat er in Middenmeer en naaste omgeving geen sneeuw zou vallen maar toen mijn ogen een beetje meer op  het vroege ochtend beeld waren ingesteld zag ik dat het wel mee viel. Wel de achterband vervangen en de band met profiel er maar weer even omleggen een klusje van 5 minuten, je weet nooit hoe het verder onderweg zal zijn. Het was overal rustig op de route die ik vandaag in “petto” had, eigenlijk een heel kort ritje door den lande. Eerst de polder uit naar Aartswoud en dan een min of meer doodlopende weg in, op naar “’t Blôte Bienepad” een leuk paadje dwars door de weilanden van Aartswoud naar Lambertschaag waar het halverwege is overgegaan in het “Pannepad” met onderweg nog een uitkijktorentje om een beeld te krijgen van de waterige omgeving. Er liepen in het weiland een hele groep zwanen die er vandoor gingen, om er dan een paar goed in beeld te krijgen is niet eenvoudig maar de poging is toch redelijk geslaagd vind ik als amateur fotograaf. Aan het eind in Abbekerk even terug naar de polder en dan bij de grasdrogerij weer naar het “oude land” om door het volgende natuurgebiedje mijn weg te vervolgen, nog weer verder komt het “Egboetswater”. Het ging hier echt in slow motion er reed een rupsvoertuig voor me en die ging niet naar de kant en met een “snelheid” van ongeveer 8 km p/u bleef ik daar netjes achter rijden tot hij naar de stortplaats ging met zijn vrachtje. Even verder heb ik mede door een sanitaire stop nog een paar foto’s gemaakt van de plaats waar in de zomer veel watervogels zijn te vinden. Dan nog even doorrijden en via Wervershoof en Medemblik weer naar Middenmeer. Een ritje van slechts 50 mooie kilometers door de zonnige natuur.

3 opmerkingen:

rob, nieuwegein zei

Het is daar wel prachtig groen. Hier in midden Nederland ligt bijna 10cm sneeuw.

Pé Koomen zei

Ik kan hier heel goed mee leven, zoals ik gisteren al schreef, van sneeuw heb je drie keer ellende of ongemak

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.