04 april 2013

Even inhouden bij een ambtenaar met "hersenletsel"

Een niet volledig geopende lensafsluiting geeft toch
een redelijk plaatje op de Oostdijk

7 zwarte pony's
Schoenzoolverwarming is nog prettig
Na het ritje van gisteren kon ik vandaag niet achterblijven, zo erg is het nou ook weer niet maar een klein ritje mag ik wel maken. Eerst kreeg ik een monteur van Nefit op visite die van de fabriek uit een onderdeel kwam vervangen bij de ketel wat onder garantie werd ingebouwd omdat het mogelijk ooit lekkage zou kunnen veroorzaken, service zonder meer. Toen nog een tijdje rommelen in huis en na de middag op pad. Naar Wognum appelen halen en meteen maar doorbrengen naar Tiny. Op zich allemaal simpele bezigheden, maar een aantal jaren geleden toen de gebouwen van het “Scheringa imperium” nog door personeel van dat “bedrijf”werden bevolkt liepen die onder de middag vaak over het fietspad en dan ging het weleens bijna mis, het is niet veel anders geworden, nu zitten er ambtenaren van de gemeente Medemblik in en die moeten ook af en toe luchten. Zo ook vanmiddag , velen liepen op het fietspad links en rechts en al claxonnerend kon ik passeren totdat ik bij een groep van 5 mensen kwam, 2 links 2 rechts en 1 op zo’n  5 meter ervoor. Flink “toeterend”ging het 4 tal naar links en bleef de laatste man rechts totdat ik er op een paar meter vanaf was en hij meteen naar links ging, oorzaak hij kon mij niet horen, hij had een behoorlijke koptelefoon op zijn zwarte krullenbol en zei toen “Sorry meneer ik kon U niet zien” zou hij ook nog ziende blind zijn vroeg ik mij af. Een behoorlijke vloek en verwensing met het advies dat stomme ding van z’n kop te halen hebben me weer opgelucht verder doen fietsen. Bij Tiny was er koffie en iets erbij en zo heb ik mijn middag ook weer nuttig besteed met 82 km in snijdende wind en hoop op beter weer.


Geen opmerkingen: