01 april 2013

Texel en z'n "Die Hards"



Nog even over rondje Texel, het was dit jaar een versie voor de allersterksten dat staat voor mij wel vast, of de mensen met een onverzettelijke instelling, “van gaan en niet zo kinderachtig als het wat frisser is”. Alleen de vraag met hoeveel van die doorzetters of we nou over het eiland zijn gegaan was nog wat onzekerheid, ik heb alles nog eens op een rijtje gezet en kwam net als bij mijn eerste taxatie op het zelfde aantal 15 personen, 2 vrouwen en 13 mannen. In willekeurige volgorde : Douwe Buwalda uit Gouda, Arnold Stokkel uit Hoorn, Jules Boetekees uit Nes a/d Amstel, Elly Boetekees uit Nes a/d Amstel, Yvonne v. d. Stok uit Burgerbrug, Cees Roozendaal uit Hippolytushoef, Matthijs Leegwater uit Twisk, Jan Geel uit Oostwoud, Piet Kunis uit Hoorn, André Dronkers uit Den Helder, Willem Vierbergen uit Zwaag, George Krug uit Wieringerwerf, Martin Merkelbag uit  Badhoevedorp, Pé Koomen uit Middenmeer en als 15e de man die mee heeft gereden op een “open ligger” uit Julianadorp, dus geen 17 laat staan 19 deelnemers. Misschien waren de “tellers” op dat moment een beetje door de kou bevangen maar alles is bij dezen recht gezet. Wat was het weer een gezellig onder onsje, dus voor volgend jaar weer te noteren op Goede Vrijdag , de vrijdag voor Pasen.

3 opmerkingen:

Kevin Champagne zei

Hi Pe,
Let us hope next year is much warmer for you!
Kevin

Wim zei

Geweldig Pé. Mooie prestatie.

Iets heel anders: Je kent volgens mij nogal veel mensen daar in West-Friesland en ik vroeg mij af of je misschien mijn schoonouders hebt gekend. Ze zijn helaas al overleden, maar ik was toch benieuwd. Het gaat om Siem/Simon Koopman en Dora Hauwert uit Wervershoof.

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Zo zie je dat de echte "bikkels" boven komen drijven!

Groeten, Adri.