12 november 2013

Een appeltje voor de dorst







Na de dag van gisteren kwam er vandaag niet al te veel van fietsen, regen, motregen, in ieder geval geen weer voor mij om van huis te gaan. Maar de informatie via de media gaf aan dat het vanmiddag  mogelijk droog zou worden en dat was inderdaad zo. Ik had voor vandaag een kort tripje op het programma, even naar Wognum/Nibbixwoud om een zak van 5 kg grote Elstar appelen op te halen om die morgen op een heen en weertje naar Oudemirdum te brengen. Het was nog maar amper droog of ik was al onderweg, op volle snelheid richting de appelen leverancier waar ik precies 18 km voor onderweg ben geweest en dan 5 kg voor slechts € 5,- topkwaliteit rechtstreeks van de tuinder. Vanaf dat punt ben ik even doorgereden naar Oostwoud om bij Jan en Anny langs te gaan, ze zijn beiden weer op de been maar ze moeten nog wel even rustig aan doen, maar het komt allemaal weer goed. Toen ik bij Jan weg ging leek de lucht wel iets lichter te worden en inderdaad toen ik de polder inreed kwam hij er zowaar al een beetje bij, de zon. Ook de mensen die bezig waren met de kooloogst konden vast wel wat zon gebruiken al gaat het dan ook nogal wat gemakkelijker als toen ik mijn vader daarbij moest helpen maar dat is ook al zo’n 60 jaar geleden, ben ik dan al zo oud ? Nee hoor, je moet er gewoon niet bij stilstaan dan merk je het ook niet. Toen ik thuis het pad opreed was Julian bezig met de bal en dat gaat hem verrekte goed af, zijn top om de bal hoog te houden staat meen ik op 148 keer en dat als je nog maar 7 jaar bent, een toptalentje. Eenmaal binnen heb ik de dagteller weer op nul gezet en zag dat het 42 km was geweest, morgen mogelijk een keer of 4 zoveel, we zullen zien.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Fijn dat je weer helemaal op de rit bent!