28 november 2013

Van de Quarantaineweg naar de Havenkade









Omdat ik vandaag ook nog wat andere beslommeringen heb werd het maar een kort ritje. Het weer is goed en wind lijkt er niet te staan en zo ben ik vanmorgen op tijd van huis gegaan, even een rondje over Wieringen leek me wel geschikt. Ik neem niet te veel mee want omkleden zal onderweg niet nodig zijn voor een kort tripje en drinken met dit weer is ook een uitzondering. Eerst richting Slootdorp en dan via De Haukus naar Westerland en zo de Quarantaineweg op om langs het Wad, waar mogelijk, richting Den Oever te rijden over de buitenkant van de dijk met zicht op het water. Het is overal stil en dat dringt nog het meest tot mij door als ik uit de fiets moet om de eerste “hindernis” te nemen, een poortje aan het begin van de dijk. Het bleek later de enige “hindernis” te zijn, de rest stond open. Onderweg zag ik enorm veel ganzen die door het lage water aan het foerageren waren voor een eventuele langere vliegtocht. Aangekomen bij Den Oever is het weer even voorzichtig tussen de beschoeiing  door manoeuvreren om op de Havenkade te komen en langs de visafslag mijn weg te vervolgen om via het fietspad langs de A7 en het Robbenoordbos  weer in Wieringerwerf en Middenmeer te arriveren, toch weer een voldaan gevoel al was het maat 40 km.

Geen opmerkingen: