05 maart 2014

De helft van een dag eerder









Het is zomer in Holland wat een prachtige dag, het kon haast niet uitblijven met zonnig weer zoek je het water op, ik blijf dan wel zo ver van het water af dat ik geen risico loop op een nat pak, ja ik heb geleerd, maar ga wel over dit soort wegen en paden. En zo kwam ik vandaag met een rondje over Den Helder vrij dicht langs het water tot aan Schoorl, heerlijk wat een feest-rit. Een bijna rimpelloze zee, weinig wind en geen “kop” te zien, rust in alle richtingen. Als ik later de duinen indraai zie ik een aantal paarden langs het prikkeldraad staan die geen aanstalten maken om verder te lopen. Door de duinen is altijd een soort “feest-rit” op en neer en al slingerend kom ik richting Petten, daar de “Hondsbossche” op en richting Hargen. Het is laag water en de strekdammen liggen helemaal droog, op vele plaatsen staan vissers in de hoop nog een visje te verschalken en op een bepaald moment zie ik ook een meneer die schijnbaar liefhebber is van varen in een heel klein bootje ook wel kano genoemd. Weer verder om bij Hargen weer de duinen in te duiken en zo via Schoorl de weg naar huis te vinden. Vlak bij Broek op Langedijk zie ik een prachtig gekleurde berm, wat kleur langs de weg doet het altijd goed. De rit is beduidend korter als gisteren maar aan het einde staat er toch weer 106 km op de teller.

1 opmerking:

André Dronkers zei

hoi Pe
die paarden zijn de velomobiel gewent, ik rij er elke dag langs
Ik had ook al zo'n idee dat jij daar gereden had, ik kreeg te horen van noord hollands landschap; nu al terug?, terwijl ik nog maar net onderweg was ;-)
de fiets was net zo geel als de mijne ;-)
groeten, andre