20 maart 2014

Ondanks 15.000 km per jaar verdwaald in Noord-Holland








Eén telefoontje en ik had weer een rede om naar Tiny te fietsen, heel simpel maar wel nuttig, de CV was er mee gestopt een kleinigheid en het was weer in orde. Tiny was er niet en zodoende was ik meteen weer klaar voor vertrek maar toen ik het gras zag heb ik dat ook nog maar even gemaaid omdat het morgen mogelijk minder droog zal zijn. Wat blijft er nu nog over om te vertellen, nou een hele hoop, op de heenweg kwam ik langs de Limousines op de dijk bij Oosthuizen mooie koeien met het hele “gezin” bij elkaar, zelfs de stier liep er tussen. Toen ik klaar was met grasmaaien en de Quest zo in de zon zag staan leek me dat ook wel een foto waard. Zo rond 1 uur ging ik weer op pad en wilde wel met een kleine omweg weer op huis aan, door een stukje Purmerend richting  Wormer leek me wel wat en zo ging ik over een deels bekende route maar op een bepaald moment kwam ik steeds meer in de bebouwing, foute boel. Daar voel ik me helemaal niet thuis en dat zonder kaart of GPS ik was echt verdwaald. Als ik nou maar een bord tegenkom dan vind ik het wel weer maar nergens iets wat me op weg hielp. Op een driesprong liep net een meneer met zijn viervoeter en aan hem heb ik uitgelegd dat ik totaal verdwaald was, als ik maar bij “De Zaanse Schans” was dan red ik me wel weer. “Nou hier links en aan het eind weer links dan de brug over en je bent er vlakbij” inderdaad ik begin weer te leven wat een hopeloos zoeken als je niet weet waar je zit. Dan meteen maar via de toeristische route langs de molens en dan op naar Middenmeer. De wind is gedraaid en overal “vliegt” het er over. Geregeld 40 tot 45 km is vrij acceptabel onder deze omstandigheden. Bij de oversteek naar de weg die op Scharwoude uitkomt zie ik een heel stel zwarte pony’s, echt iets voor kleindochter Fleur. Als ik ietsje verder ben zie ik twee scholieren waarvan er één dwars de weg over wil steken, eerst naar beneden en dan omhoog, hij bedenkt zich en keert terug, de andere is ook een beetje van slag lijkt wel want om nu al met ontbloot bovenlichaam op de fiets te zitten lijkt me net iets te gek, maar ja wie ben ik. Het gaat verder super snel naar Middenmeer en verbazingwekkend is de afstand precies gelijk aan gister, ook nu weer 111 km.

Geen opmerkingen: