17 maart 2014

Even op en neer

Tussen Oost en West-Graftdijk is het Noordhollands kanaal extra breed



Ook tegenwoordig worden er weleens fouten gemaakt bij het planten

De weerprofeten hebben gelijk, het zou vandaag bewolkt zijn en daar mankeert niets aan, geen zon gezien. Het werd vandaag een kort ritje, even op en neer naar de “Zuidoost” een kleinigheid verhelpen wat toch nog langer duurde dan ik had verwacht, maar het is weer in orde. Heen nam ik deze keer niet de vaste route meest parallel  lopend aan de A7 maar een keer via Zandwerven en Avenhorn, en hoeveel scheelt het, misschien 100 meter meer of minder maar de teller stond op het keerpunt op 40 km en nog wat. Terug ben ik via Purmerend langs het Noordhollands kanaal gereden richting Oost en West-Graftdijk. Het is niet echt “warm” te noemen, er staat een behoorlijk frisse wind uit het westen maar als je eenmaal de bocht hebt gehad draai je rustig onder de wind, langs de dijk, richting Alkmaar. Ik besluit ook even bij Kees van Hattem langs te gaan maar moet in de Heerhugowaard ietsje omrijden omdat op de Middenweg vakkundig de bomen in model worden gezaagd en geschoren. Als ik op de Smaragd aankom is de poort dicht en ook in de kamer zie ik geen teken van leven dus mogelijk is er niemand aanwezig dus weer verder om even in Obdam langs te gaan waar de koffie weer prima smaakt. Onderweg ben ik nog wel een paar keer gestopt om de bloeiende krokusvelden vast te leggen, verder was er weinig bijzonders te zien onderweg op deze 102 km.

Geen opmerkingen: