03 maart 2014

Jan de top-knutselaar

De tulpen komen ook al erg vroeg boven de grond.



En toch is het weer gelukt, ik bedoel een klein rondje fietsen ondanks de sombere weersvoorspelling. Nadat ik vanmorgen wat licht geknutseld heb leek er vanmiddag toch wat verandering in het weer te zitten, in positieve zin. Laat ik het maar proberen, ik had een zwager die zei altijd, “’t Moet hard regenen wil je onder je armen nat worden” en met die gedachte ben ik bijna van huis gegaan, alleen, het was droog en dat bleef het ook. Ik ben niet ver geweest want na ruim 40 km was ik alweer thuis. Ik ben met een omweg naar Jan Geel gereden, even zien hoe het bij Jan is, ’t gaat alle dagen beter en hij maakt alweer ritjes met snelheden tussen de 40 en 45 km als een soort standaard snelheid en dat voor iemand die al drie jaar meer gespaard heeft bij z’n eerste 7 kruisjes, ik ga minder snel dat weet ik zeker. Jan was in zijn museum waar hij vol trots vertelde over oude fietsen en motoren, één van die motoren moest worden gereviseerd en uit een paar anderen kon hij nog weer wat onderdelen “lenen” en zo zag ik Jan bezig bij een, door hem zelf, open gewerkte motor waar iedere geïnteresseerde de werking van kan bekijken. Als ik dan denk aan mijn simpele knutselarij van vanmorgen dan bak ik er helemaal niks van als het op techniek aan komt. Jan is en blijft voor mij een Technicus met een hoofdletter die overal een oplossing voor weet, of het nou een auto, een fiets of heel iets anders is.

Geen opmerkingen: