27 januari 2015

Dit hebben we alvast weer te pakken












Hoe het morgen wordt zien we dan wel weer, maar dit hebben we alvast te pakken. Wat een prachtige dag, ietsje wind af en toe zon en vooral geen regen, hagel of sneeuw. Met dat laatste zullen we aan het eind van de week worden geconfronteerd als we de berichten moeten geloven. Ik had voor vandaag een paar bestemmingen in mijn hoofd en zo rond 10 uur ging ik van huis. Als eerste naar Kippen-Dam in Hoogwoud om een bestelling te doen van gevogelte wat voorheen kip werd genoemd, vrijdagmorgen afhalen. Dan door naar Tom en Gerda waar ik al een poos niet ben geweest, ik had vrij gekund want er was niemand aanwezig en dan draai je meteen weer de weg op om koers te zetten naar Zuidoostbeemster. Een beetje een afwijkende route maar dan blijft het leuk reken ik maar en zo kwam ik langs de handel van oude fruitbomen op de hoek van de Beemster, netjes boven de grond omwikkeld met jute om zo vervoerd en weer geplant te worden. Via de Nekkerweg  naar de Rijperweg en dan rechtsaf naar de Purmerenderweg en zo kom ik al snel op mijn bestemming. Tiny is er altijd, gelukkig maar en dan is het altijd gezellig even kletsen over het onbenullige geleverde “energielabel” het zoveelste lachertje van de regering. Als ik later weer op stap ga ik via Kwadijk naar Edam en Volendam en zie weer een aantal halsbandparkieten in de boom langs de weg. Ik heb het nog nooit zo rustig meegemaakt op “de dijk” in het palingdorp. De drie beeldhouwwerken die hier staan zijn meestal bezet met en door toeristen maar nu waren ze alle drie “moederziel” alleen en kon ik ze stuk voor stuk toevoegen aan mijn verzameling. Ik volg de dijk langs het IJsselmeer en maak nog even een foto bij de Duits aandoende naam van het kleine dorpje van Dik Trom, Eterheim. Bij Scharwoude sla ik linksaf en neem later in Bobeldijk het fietspad dwars door het land naar Wognum een mooie “vluchtroute” om zo de wegomlegging en de schooljeugd te ontlopen. Als ik in Middenmeer kom ga ik al laatste even bij mijn zoon langs die helaas niet thuis is en zo kwam ik in mijn eigen home na precies 105 km en eigenlijk nog vol goede moed om nog zo’n portie weg te trappen, wat ging het weer lekker. 

Geen opmerkingen: