21 januari 2015

M.O.M.vrij vertaald Middenmeer Oostzaan Middenmeer







Wat beloofd was kwam niet helemaal tot z’n recht, “in de loop van de middag wat meer zon”, nou ik heb hem niet gezien en als hij er al was dan kan ik zoiets een “waterig zonnetje” noemen. Maar het heeft me er niet van weerhouden om een ritje te maken. Vandaag was het weer “Oppasdag” voor Tiny en dan is het voor mij mooi een gelegenheid om op en neer te gaan naar Oostzaan. Het was niet mistig maar verre van helder, het enige wat wel van belang was vandaag, het bleef droog en dat is ook wat waard. Omdat ik weet dat op mijn vaste route nogal wat graafwerk wordt uitgevoerd waardoor fietspaden zijn afgesloten ging ik meteen via de Alkmaarseweg, het is niet langer of korter maar gevoelsmatig ga ik liever via Wognum enz. De rit heen gaat overal verder probleemloos hoewel ik vind dat de wind al pittig stevig begint te worden en zowel heen als terug op de zijkant van de Quest staat en dat is minder prettig om zo te zeggen. Tegen 12 uur ben ik op het juiste adres en na de koffie gaat Tiny de kinderen ophalen van school en samen eten we een broodje, gezellig met wat vriendjes aan tafel, de één weet nog sterkere verhalen als de ander. Zo rond 1 uur stap ik weer op en ga deze keer maar weer eens via de “Zaanse Schans” het is er niet druk maar als ik stop om een foto te maken is de Quest net een honingpot want zo’n foto object krijgen ze nooit meer vooral niet in China en Japan.  Via vertrouwde wegen en paden kom ik weer in Purmerend uit op de Oostdijk waar de ganzen voorrang nemen dus even afremmen. Ik ga toch proberen hoe de wegomlegging voor fietsers is gemaakt dan weet ik dat als ik er echt langs moet. Het valt allemaal erg mee hoewel ik bijna uit de fiets moet omdat er werkverkeer in de weg staat in een bocht, maar de aanleg van een enorme buis gaat gestaag door en als dit het ergste is mag ik niet mopperen. Als ik thuis ben staat de teller voor vandaag op 118 km, helaas niet in de zon maar toch goed te doen.

Geen opmerkingen: