19 maart 2015

Allemaal familie








Bijna weekend zullen er velen denken, voor mij is het alle dagen weekend of vakantie, ik geniet volop. Ik zal weer een poging doen om bij Ben en Riet te kijken hoe de vlag erbij hangt, gisteren was er niemand thuis en wie weet hoe het vandaag is. Op grote afstand zie ik “De Ambtenaar” log zijn rondjes draaien om energie te “verzamelen” dus de koers iets wijzigen en ik rijd er weer een keer langs. Ik maak een foto van het bord voor de poort waar een hele serie getallen op staan en waarmee wordt aangegeven wat voor materiaal er allemaal in en boven de grond zijn verwerkt voor deze “joekel” van een windmolen. Als ik dan in de bocht van het “voetpad” boven op de dijk kom maak ik nog even een foto van wat ik achter me heb gelaten. Via Medemblik kom ik bij Ben en Riet maar ook deze keer weinig reactie en ook achter het huis is het rustig. Dan door naar een andere zus en zwager, er zijn er genoeg, Piet is alleen thuis en zus Joop is naar  Opperdoes. Hier vandaan naar Andijk waar zus Lia niet thuis is, waar zijn ze in godsnaam allemaal heen ? Dan nog naar Zwaagdijk om zus Margriet te bezoeken die toevallig wel thuis is en nog lang niet de oude is na alle chemo toestanden. Hier hoor ik dat een volgende zus weer thuis is uit Singapore  dus vervolgens naar Blokker ze is thuis en we kletsen een tijdje over haar belevenissen van de laatste maand bij zoon Joost met Karin zijn vrouw en hun kind van net 1 jaar, Amos. Ik besluit nu maar weer richting Middenmeer te gaan maar via Zwaag moet ik toch nog weer in de remmen, zwager Theo staat vlak bij de weg in zijn tuin met een kennis te kletsen. Ondertussen stopt weer een volgende zwager die naar de biljartclub onderweg is, het is overal familie maar hoe kan dat ook anders, 4 families dan krijg je zoiets, Tiny’s familie en van die van haar overleden man en ook van mijn kant en van mijn overleden vrouw d’r kant en daarbij allemaal van die grote katholieke gezinnen, zo ging dat vroeger. Gelukkig is het tegenwoordig  wat simpeler en is de "knoet" van de kerk niet meer zo aanwezig in de gezin-samenstelling. Bij de omleiding van het fietspad wordt nog heel veel grond enz. verzet. En zo kom ik in de Wieringermeer de waterberging op de hoek is niet diep maar wel groot en even verder komt Jan Bouwman aanrennen, vanmorgen sprak ik hem ook al toen hij met zijn vrouw onderweg was en nu is hij weer sportief bezig en zo kwam ik toch nog weer binnen na 65 km.

Geen opmerkingen: