26 maart 2015

Geen kilometer gefietst en toch een verhaaltje.





Het is deze week allemaal wat anders, als ik de zaak nog eens op een rijtje zet ben ik min of meer van slag, nou ja niet erg hoor, maak je geen zorgen, maar deze week komt er weinig van fietsen. Oorzaak, ja wat zal ik zeggen, maandag iets van ruim 60 km en dinsdag ergens rond de 80 km en dan woensdag, een aparte dag, het zou de verjaardag van mijn vrouw zijn geweest en dan komt er altijd visite en maken we er evengoed een gezellig iets van. En dan zijn we alweer aan de donderdag toe en dat werd deze keer helemaal iets speciaals. Wie krijgt er nou visite van iemand die ruim 40 jaar geleden door zijn werkgever, de firma Salverda uit ’t Harde, de opdracht kreeg om te gaan bouwen aan een aantal koelhuizen voor Agrico in Middenmeer, wat in die tijd mijn werkgever was. Jan Bossenbroek met zijn vrouw uit Elburg kwamen op visite, dat houd je toch niet voor mogelijk. We hebben gezellig zitten kletsen onder het genot van een “bakkie” en hebben vastgesteld dat er heel veel veranderd is in de loop van al die jaren. Ze waren enkele dagen in Callantsoog en zodoende kwamen ze op het idee om te kijken of de bouwwerken er nog steeds stonden en via, via, kwamen ze aan mijn adres. Daarnaast waren de berichten voor vandaag verre van interessant om te gaan fietsen, hoewel de wolken op buienradar elke keer voor de polder lijken op te lossen, het is nog steeds “bijna” droog. Het was wel mooi een gelegenheid om de ketting weer te voorzien van een beetje olie en dan maar hopen dat het volgende week beter weer is om een ritje te maken, jullie weten dat ik een mooi weer fietser ben en zal blijven, dus tot zover voor vandaag en volgende keer weer een verhaal over kilometers door de omgeving.

Geen opmerkingen: