06 oktober 2015

Dicht bij huis blijven.




Arie uit Wieringerwerf

Het is maar heel kort vandaag, oorzaak ik had eerst iets anders te doen en dan is het nog altijd zo, zaken gaan voor het meisje, al was ik wel bij het meisje maar dat doet er niet toe. Toen ik klaar was met dat klusje en weer thuis was aangekomen stond de klok al op 13.15 uur en is de middag al volop bezig. Ik besluit een rondje te maken over de noordkant van Wieringen even langs het Wad en waar mogelijk aan de buitenkant van de dijk. Er is weinig drukte langs de dijk wel vriendelijke mensen die de hand opsteken als ik passeer ook de eerste geploegde akkers vallen nu nog op omdat er nog veel geoogst moet worden zoals aardappelen en bieten maar het begin is er weer van het volledig omwoelen van de poldergrond. Tijdens mijn rondje ga ik ook nog door het “Robbenoordbos” en rijd dan via een smal fietspad naar het z.g. “Sluitgatbos” waar ik onderweg even moet inhouden voor een koppel koeien. Vlak bij Middenmeer passeer ik nog een goeie bekende Arie Ruiter voormalig NAK-controleur. Als ik thuis ben staat de teller op 46 km.

Geen opmerkingen: