27 oktober 2015

Zorgboerderij "Stille Pieter"












Wat is het toch mooi langs de weg, dacht ik vandaag af en toe, helaas is dat niet overal zo. Ik heb nog nooit zoveel wegomleggingen enz. meegemaakt als de laatste dagen, overal zijn ze bezig er is schijnbaar een subsidiepot gevonden die voor het eind van het jaar nog leeg moet. Mijn ritje van vandaag ging eerst naar de “Zuidoost” om bij Tiny een bakkie te doen en dan op de terugrit langs Zwaagdijk bij zus Margriet langs. Het eerste is helemaal gelukt, koffie was er nog voordat ik me had omgekleed in een droge outfit en daarna smaakte het nog beter net als de lunch even later. Weer van start richting Zwaagdijk ben ik langs Volendam enz. gegaan het fietst altijd heerlijk rustig langs de dijk, op “De Dijk”  in Volendam was het wat drukker maar dat neem ik maar voor lief, daarna snort het er weer over. In Edam even over de twee bruggen en dan weer langs de dijk op naar “Stille Pieter” de zorgboerderij. Onopvallend staat de boerderij van de familie Schilder langs de dijk, nou ja onopvallend, de naam “Stille Pieter” geeft het wel aan maar stil is het er eigenlijk niet, er wordt in stilte gewerkt. Eén van onze kennissen is daar 2 dagen in de week ook bezig met van alles en nog wat en toen ik het erf opreed was Rein druk bezig met het tweede onderkomen voor één van de honden, er moest dakbedekking op worden geplakt en met brander en al werd dat geregeld. Prachtig werk en een verbluffend resultaat gezien het eerste hondenhok voor “Wendy” die op commando plaats nam in haar woning. Weer verder want anders kom ik niet op Zwaagdijk bij Margriet, op het laatste stuk voor Hoorn haalde ik nog de 2 meest sportieve familieleden in, Frans en Carin op weg naar huis in Zwaag. Omdat de Rijweg en de Boekert afgesloten zijn ga ik via Hoogkarspel maar ook daar moet ik weer omrijden om uiteindelijk op Zwaagdijk te komen voor een gesloten deur, Margriet is niet bij de werken. Dan maar meteen door naar huis en zo kwam ik toch nog weer op de basis na 119 km in een stralend zonnetje.

1 opmerking:

Jack zei

Ja dat is een prachtige boerderij! Leuk om te lezen wat ze daar doen. Ik rijd erlangs vanaf Grootebroek naar Alkmaar en kijk er al lang met veel plezier en bewondering naar.