07 oktober 2015

Kleintje op en neer.






Een dag zonder bijzonderheden, hoewel ik moet bekennen dat er toch wel een ietsje bijzonder was/is. Ik dacht dat ik wel even een extra stopcontact kon creëren, effe aftakken van een contactdoos vlakbij waar het moest komen, zo gezegd zo gedaan en als het klaar is beseffen dat je een aansluiting heb gemaakt op een schakeldraad en als het licht dan uit gaat is ook de stroom op het stopcontact verdwenen, mooi stom. Maar het komt allemaal weer goed alleen geeft het wat extra rompslomp . Het ritje van vandaag was even op en neer naar de “Zuidoost” om die vermoedens zoals hierboven omschreven bevestigd te krijgen en dan zoek je naar een oplossing die snel bedacht is. Langs de weg is weinig bijzonders te zien, hier en daar worden er aardappelen gerooid en verder is het rustig langs de wegen op een perceel grasland zie ik een heel koppel “lakenvelders” een koeien ras wat je nou niet alle dagen tegen komt maar gelukkig zie ik later toch nog weer de echte Hollandse zwartbonte creatie. Bij de kruising van de Westfriese-Omringdijk richting Winkel is het nieuwe fietspad al aardig in wording maar het is nog niet open. Als ik Middenmeer binnen kom zijn de bladeren al flink aan het vallen en ziet de straat hier en daar, met wat fantasie, bijna net zo geel als de Quest die na 83 km weer rust krijgt.

2 opmerkingen:

Willem zei

Vanmorgen ook even getrappeld er wordt op veel plaatsen in de grond gegraven........de eerste bladeren beginnen ook al weer los te laten van de bomen (voor sommige mensen een zware tijd) maar ook dit jaargetij heeft zijn charme

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Ik vind die Lakenvelders altijd wel mooi om te zien, eens wat anders dan die doorsnee zwart- of roodbonte koebeesten. Maar inderdaad veel kom je ze niet tegen, je ziet nog vlugger Schotse Hooglanders dan Lakenvelders of Blaarkoppen.

Groeten, Adri.