20 oktober 2015

In de buurt blijven.










Niets is veranderlijker als het weer, zegt men weleens, ik denk dat dit helemaal klopt. Vanmorgen, omdat het toch licht regende was mijn eerste klusje even de rechter schokdemper demonteren en er een nieuwe bus in plaatsen dan is het hinderlijke gepiep vast wel over. Zo gezegd zo gedaan en na een klein half uurtje was dat verholpen en inderdaad hij was “doodstil” . Daarna even een paar boodschappen doen en vervolgens vaststellen dat het droog was, omkleden en gaan met die,  ….. ja ja inderdaad die banaan. Het stond toen al vast dat het maar kort zou zijn vandaag en dat werd het ook, uiteindelijk slechts 66 km gewoon kris kras door de omgeving, wel even bij zus Gerda om een bakkie maar verder geen “uitstapjes”. Het nieuwe fietspad langs de “Westfriese omringdijk” stelt echt helemaal niets voor, vanaf de kruising tot aan Winkel nog geen 2 km en dan is het over, ik ben omgekeerd en heb via de Langereis mijn weg vervolgd. Wel stonden er op de hoek een paar “zwartkijkers” die dan ook keurig poseerden voor de foto. In Oude-Niedorp viel de verkleuring van zomer naar herfsttooi wel erg op bij deze struik. Maar zodra ik buiten de bebouwde kom ben gaat het langs de rietschoot weer super snel. Tegen de tijd dat ik weer in de polder kom zie ik af en toe de zon doorkomen en stop nog even bij “Microsoft” het hoofdgebouw is naar schatting zo’n 120x120 meter en is ondertussen in gebruik maar er worden nog 5 bouwwerken uit de grond gestampt en de hele “vesting” is omgeven door slagbomen, hekwerken en bewaking, Bill Gates past goed op z’n “Toko” lijkt mij. Enkele kilometers voor Middenmeer gaat de teller naar nieuwe ronde getallen dus even klikken en het ligt vast. Zoon Gerard is niet thuis en als ik van de andere kant naar huis wil moet ik omrijden, op nog geen 100 meter van mijn onderkomen is de straat opgebroken, het schijnt met 2 a 3 weken weer in orde te zijn, we wachten af.
Als alles mee zit zet ik er straks nog een filmpje bij van 6 minuten door Lambertschaag.

Geen opmerkingen: