12 januari 2016

Ik hoorde hem wel maar zag hem niet.









Gister zat het mee en vandaag zat het tegen, ja dat kan je zo weleens hebben. Nadat ik vanmorgen weer eens de “Miep Kraak” had uitgehangen in huis, werd het de hoogste tijd om ook weer even te ontspannen en daarvoor gebruik ik dan uiteraard de Quest. Omkleden en even richting Wervershoof om daar bij Ben en Riet langs te gaan, later hoorde ik dat ze niet thuis waren. Eerst via het fietspad langs de Flevoweg waar de lucht alle kleuren vertoont die ik liever niet zie, maar het is niet anders.  Ik ga via het Agriport gebied en kijk er alle keren weer van op dat het bij Microsoft steeds voller op het “erf” van 40 ha. wordt, wat komen daar een gebouwen te staan en allemaal voor de digitale wereld. Bij de oversteek nabij de grasdrogerij ga ik via het natuurgebied/waterberging achter Twisk en zie dan dat er weer ontelbare aantallen meerkoeten en ganzen op de weilanden foerageren.  Bij Aad en Ans een bakkie doen waar ook Ton bezig is om wat sloten te vervangen om het boeventuig meer weerstand te bieden. Onderweg heb ik al diverse buien gehad en als ik weer startklaar ben is het meteen weer mis. Ik ga nu via Medemblik om kasteel Radboud heen en hoor een bekend geluid maar zag hem nog niet, een drone. Van hetzelfde merk als we vorig jaar tijdens onze vakantie tegen zijn gekomen, een DJI, een lichtere versie maar volgens de “piloot” , Peter Commandeur, een geweldig apparaat met een diversiteit aan mogelijkheden. Uiteraard een paar foto’s maken en mocht ik zijn mailadres hebben dan kan ik de, in mijn ogen, mooiste foto in vol formaat naar hem mailen. Ik kwam ondanks af en toe een buitje weer veilig thuis na slechts 40 km.

Geen opmerkingen: