18 januari 2016

Van alles en nog wat.










Het is vandaag allemaal heel kort, het ritje, de familie bezoekjes en de slecht begaanbare stukken weg. Ik was van plan om vandaag alleen even naar Wervershoof te rijden om bij Ben en Riet de uitslag van de laatste bezoeken aan de oncoloog enz. te vernemen. Ik ga tegen half 11 van huis en ervaar het als redelijk fris en ga richting Medemblik en vandaag maar weer eens langs de Medemblikkersluisweg, de naam is bijna net zolang als de weg en er ligt nog een laagje sneeuw waar ik geen problemen van ondervinden zal. Bij Onderdijk zie ik dat het ijs al sterk genoeg is al is het maar voor een meerkoet. Bij Ben en Riet is de stemming goed, de uitslag in het ziekenhuis was positief en hoop doet leven. Na koffie met koek ben ik weer opgestapt en heb gelijk nog even een bezoekje gebracht bij Aad en Ans omdat ik had gehoord dat ze een boek hadden over de stamboom van mijn familie. Nou dat boek is in mijn ogen niets waard, je kijkt dan als eerste bij je eigen voor en nageslacht en wat zie ik dan, ik ben het enige kind van mijn ouders, de andere 8 broers en zussen zijn onbekend. Tot overmaat van ramp hebben ze mij al als overleden bestempeld met de geboorte datum van mijn vrouw en tevens haar overlijdens datum, om kort te gaan een waardeloos werk van éne meneer Koomen uit Medemblik.  Ik maak een klein ommetje via wat binnen weggetjes en zie heel veel natuur, meerkoeten eenden ganzen een zilverreiger en schapen. In Middenmeer aangekomen is het net 42 km, dus eigenlijk niet de moeite maar ik heb er wel van genoten ondanks dat bij mij in de straat voorzichtigheid geboden is, het is en blijft glad omdat strooien in gemeente Hollandskroon iets is, wat vrijwel nergens nodig schijnt te zijn tot er echt ongelukken gebeuren.

Geen opmerkingen: