26 januari 2016

Met een omweg op verjaarsvisite.





Het was vandaag een “mindere” dag als gisteren, minder zon en hardere wind. Ik ga vandaag op visite vanwege de verjaardag van schoonzus Nera, even naar Zwaag een ritje van ruim 20 km, maar ja wie mij kent weet dat het dan meestal wat meer wordt als ik weer huiswaarts keer. Als eerste een paar boodschappen doen en daarna koffie, omkleden en gaan. Het was moeilijk om rustig te rijden, ik wilde niet bezweet zijn als ik daar aan zal komen. Maar zoals zo vaak moest ik diverse keren een beetje afremmen om dat te voorkomen. Het is uiteindelijk redelijk goed gekomen en de koffie met gebak gingen er vlot in en ook wat daarna nog allemaal kwam. Ik weet niet meer hoe laat ik ben vertrokken maar vanaf Zwaag richting Hoorn en dan de dijk nemen naar Enkhuizen en verder naar Medemblik ging als gewoonlijk, lekker snel met de gunstigste wind. In Hoorn nog even gestopt om een foto te maken van de ophaalbrug die de verbinding vormt tussen de Grote Oost en de Kleine Oost met een ruime honderd meter verder de Oosterpoort. Eenmaal na Enkhuizen merk ik dat de wind behoorlijk begint te zwiepen en ik ga benedendijks rijden dat is net iets veiliger denk ik dan bovenop. Op een bepaald moment komt mij een busje tegemoet en ik zie de lichten knipperen, ik dacht eerst aan de zoveelste verkeersremmer waardoor de bus wat meer op en neer gaat maar nee, hij stopt en zie daar is de chauffeur, Hans de Weerdt, heel even kletsen want Hans moet verder en zo is de rit toch weer anders als normaal. Thuis gekomen staat de teller voor vandaag op 86 km die droog zijn afgelegd maar waarbij ik wel moet zeggen dat de rukwinden al “pittig” aanvoelden.

Geen opmerkingen: