09 augustus 2017

Gewoon ritje


Woensdag 9 augustus 2017 was weer een mooie dag om te fietsen, even op en neer naar Bovenkarspel om bij zwager Dick en schoonzus Greet langs te gaan. En dan gaat de route richting de dijk, in mijn achterhoofd stilletjes hopend dat ik “mijn vriend van langs de weg” Albert van Dijk uit Kampen toevallig tegen zal komen.




Bij de “Ambtenaar” is het erg rustig, toch maar even stoppen voor een foto met heel in de verte meelmolen “De Herder” bij Medemblik. In de haven van Medemblik ligt het “lichtschip” van Texel. Helaas ik heb hem niet gezien, maar wel was het enorm druk bij de haven, zeilwedstrijden met internationale deelname.

De volgende stop is in Enkhuizen bij de haven, deze keer niet over de buitenkant maar gewoon binnendoor. Het gemeentehuis gaat nog even op de “kiek” en vervolgens een blik op de haven. Afslaan om via Broekerhaven in Bovenkarspel te komen, alleen Dick is thuis Greet is even weg. Na wat gedronken te hebben weer dezelfde route terug naar de dijk langs het IJsselmeer. Als ik weer op de route zit is Hoorn, na Medemblik en Enkhuizen de volgende plaats van mijn trip.


Voor ik in Hoorn ben kom ik nog langs HET surfcentrum van N.H., het is er druk dat is wel zeker. Af en toe bungelt er iemand in de lucht, griezelig met zoveel wind maar wel gunstig voor de surfers.
Later als ik bijna thuis ben is er weinig van donkere wolken meer te zien alleen mooie witte wolken en volop zon. Niet één keer een spatje regen gehad op deze 101 km, wel veel wind.

Geen opmerkingen: