01 augustus 2017

Heen en terug is de weg op z'n langst.


Het is bijna niet voor te stellen, nieuwe o-ringen en het is net als vroeger met de racefiets, echt geruisloos. Ik wist dat Tiny vandaag bezoek kreeg van zwager Leo en zus Riet en die zijn beiden altijd in de weer in de tuin die er dan ook piekfijn bij ligt, maar dan moet ik wel zorgen dat het gras bij Tiny ook weer netjes is, de rest van de tuin daar zorgt ze zelf voor, en hoe. Dus dan maar even grasmaaien, op tijd met de Quest van huis, langs het aardbeienstalletje en dan naar de “Zuidoost”. Het was zonnig toen ik van huis ging maar al heel snel was de zon verdwenen en de wind nam ook iets toe, geen nood, grasmaaien kan altijd. Het was inderdaad snel “gepiept” en daarna koffie drinken en wat bijkletsen. Even later kwamen Leo en Riet en weer koffie met altijd wat lekkers erbij. Ik ga rond half 12 weer vertrekken om de fiets weer thuis te brengen, met een omweg. Via Purmerend en Broek in Waterland naar Durgerdam en dan langs de dijk omhoog richting het “Noorden” om zo in Middenmeer te komen.



Ik heb na Durgerdam twee keer overwogen om boven op de dijk te gaan fietsen maar het fietspad is erg smal en er zijn nogal wat toeristen dus beneden blijven is veiliger. Ik ga nog wel een keer naar boven om te zien of het pad toevallig wat breder is “gegroeid” maar helaas het is en blijft te smal. Bij de afslag richting Marken ga ik rechts om meteen naar “Het Paard” van  Marken te gaan, de vuurtoren aan het eind. “t Stikt” van de buitenlanders en wat mij op is gevallen dat er heel wat Spanjaarden rond lopen en fietsen. Net toen ik de dijk opging een stel dat de hand opstak en vroeg om te stoppen en dan de vraag of ze wat foto’s mochten maken, uiteraard geen probleem.


Bij “Het Paard” weer hetzelfde Ma foto’s maken en Pa aanwijzingen geven en de kinderen instrueren hoe ze bij de Quest moesten staan. Bij de vuurtoren was visite met een bootje dacht ik, het lag zo dichtbij. Dan terug een stukje langs de buitenkant en bij het dorp afslaan en naar de dijk voor de terugrit maar eerst nog even ze zeilboot vastleggen die langs vaart.
Als ik in de Wieringermeer kom zijn ze van NUON bezig windmolen onderdelen te vervangen, de molens staan al enige tijd stil en als dit bij alle molens moet gebeuren dan zal dat nog wel een tijdje zo blijven. De rit van vandaag was 148 km, samengevat 40 km naar de Zuidoost en 108 km om weer thuis te komen, een kleine omweg dus. 

Geen opmerkingen: