02 augustus 2017

Kleine meisjes worden groot



Mensen wat vliegt die tijd toch, zo is het op de kalender het begin van de lente en zo zitten we alweer in augustus. Ondanks dat de tijd zo snel gaat toch maar weer een rondje fietsen. Ik had iemand in Bovenkarspel beloofd om een keer langs te komen om zijn fietsenrek pas te maken voor de tweewielers van hem en zijn vrouw, dus even naar “De Streek” via Broekerhaven. Het was een kwestie van twee inbusboutjes los draaien, steunen inschuiven, vast zetten en het zelfde voor de tweede fiets en klaar is kees.



Na de koffie verder via de dijk naar Hoorn waar ik langs de haven ga en een paar foto’s maak van een zonnige blik op de haven.( Ik heb geluk gehad, de haven was later afgesloten om een stoffelijk overschot uit het water te halen) Dan door naar Etersheim en Oosthuizen om via het

Beetsdijkje mijn weg te vervolgen richting Avenhorn. Ik ga over heel veel bekende wegen en paadjes, maar wat wil je ook als er gemiddeld, over de laatste jaren, zo’n kleine 14.000 km per jaar onder de wielen doorgaat.
Aangekomen bij Middenmeer ga ik onder de weg door het fietspad volgend naar huis en passeer een jonge moeder met kinderwagen. Tijdens het passeren herken ik de oudste dochter van mijn vroegere collega Jan, Ingrid Barten. Remmen en even kletsen, “Ja ja” zei Ingrid “Jan is opa geworden sinds een aantal weken” elke keer als hij komt is hij helemaal “gek” met de kleine. Zo zie je maar weer, ook dat gaat door, iedereen wordt ouder, de tijd staat niet stil en zo kwam er ook aan dit rondje weer een einde na 105 km, wat is het leven toch mooi.

Geen opmerkingen: