29 november 2017

De laatste kans over de Knardijk laten glippen.


Vandaag kwam het er niet van en morgen is de laatste dag dat het fietspad langs de dijk van Enkhuizen naar Lelystad nog open is om per 1 december voorlopig dicht te gaan. Eerst had ik nog plannen voor vandaag, maar bij nader inzien leek het me niet helemaal verstandig om richting Dronten en eventueel naar Kampen te gaan dus werd het een ander bestemming. Even op en neer naar De Woude om bij Wim een stel buitenbanden te bestellen, je weet maar nooit of ik binnenkort wel weer een keer richting Dronten kan, en de banden die werden aangeprezen lijken een lange levensduur te garanderen. Het zal eind maart 2018 worden eer één en ander zover is, we wachten af.

Ik moet omrijden bij Broek op Langedijk dus weer een keer langs een andere route dan standaard langs het fietspad richting Alkmaar. De lucht geeft diverse mooie beelden met wolken die af en toe grimmig en dan weer onschuldig in de ruimte zweven. Op het pontje krijg ik al te horen dat er nog iemand bij Wim op visite is, inderdaad Piet Kunis is ook op De Woude en neemt de laatste F-Lite banden mee bij Wim. Na de koffie met gevulde speculaas ga ik weer op huis aan, Piet is al een tijdje onderweg naar Hoorn, ik ga via Driehuizen deze keer.




Op het dijkje langs het water stop ik even om te proberen met duwen de auto van een mevrouw weer op de weg te krijgen, ook met twee man lukt het niet. Al spoedig staat er een andere auto voor als trekker, wat ook niet mocht baten, en het water achter het riet leek wel al dichterbij te komen. Nadat een trekker was gearriveerd van een nabij gelegen bedrijf kwam alles weer goed en kon iedereen weer opgelucht verder.





Dat er totaal geen zucht wind was geeft wel de gelegenheid om wat leuke foto’s te maken met aan het eind nog even een flinke bui waarmee de rit voor vandaag er weer op zit na precies 90 km.

Geen opmerkingen: