01 november 2017

Uitwaaien

Slechts 56 km

Met een grote familie heb je heel vaak verjaardagen en ook vandaag was het weer een keer tijd om op familiebezoek te gaan om die reden, zwager Gerrit is vandaag 78 jaar geworden. Nadat ik weer thuis was zo rond kwart voor 1 leek het mij verstandig om de extra snoeperij met o.a. gebak enz. er maar weer snel af te werken door een klein rondje te gaan fietsen.
Skyline van Medemblik

Het z.g. Sluitgatbos

Rust op het monument

Eenden in het "gat van de dijk"

Vanaf Middenmeer naar Medemblik en dan langs de Zuider en Nooderdijkweg naar Den Oever en wie weet kom ik Ab van Dijk toevallig tegen, helaas, niet gezien. Bij, ….. nee, op het monumentje, waar de dijk in de laatste wereldoorlog is opgeblazen, zat een meneer te genieten van het uitzicht op de vele eenden die er zwommen.
Bomen "onderhoud"
Iets verder zag ik een bord op de boom waarop werd aangegeven dat men diende op te letten vanwege “bosonderhoud” het ging rigorreus met de moderne zaag en kapmachine.
De coupure in Den Oever

B&B Het huis van de Wadden
Dan door Den Oever langs/door de coupure die bij hoogwater wordt gesloten en dan langs “Het huis van de Wadden” waar Tonnie Tuinte heeft overnacht en waar hij vol lof over was. Ik ga door naar de westkant van Wieringen en neem de afslag naar de polder.
Een Wales schaap
Ik zie dan nog wat schaapjes die mijn aandacht trokken door hun zwarte masker om de ogen en “knielappen”, de beestjes zijn van Engels origine en komen volgens de kenners uit Wales.
Ploegen en zaaien.
Net voor Slootdorp werd machinaal gespit een bezigheid die heel vroeger met de hand gebeurde en waarbij de ruggen van de mensen zwaar op de proef werden gesteld. Al met al een kort ritje van 56 km waarbij ik weer lekker ben uitgewaaid want wind was er genoeg. 

Geen opmerkingen: